Page 31 - Đồ uống Việt Nam
P. 31
triển bền vững, hưởng ứng kinh tế tuần hoàn” (từ tháng 12/2022
đến 4/12/2024), Ban Tổ chức đã nhận được gần 100 tác phẩm dự
thi với nhiều thể loại như bài viết, thơ, ảnh, video, tranh vẽ. Nhiều
tác phẩm dự thi đã được chọn đăng trên Tạp chí Đồ uống Việt Nam,
trang vba.com.vn và trên fanpage Tạp chí Đồ uống Việt Nam.
Tạp chí Đồ uống Việt Nam đã tổ chức họp Hội đồng Chấm giải
Cuộc thi “Ngành Đồ uống Việt Nam phát triển bền vững, hưởng
ứng kinh tế tuần hoàn”. Hội đồng Chấm giải Cuộc thi gồm 8 thành
viên là các nhà báo, nhà văn, chuyên gia ngôn ngữ, văn hóa, chuyên
gia ngành Đồ uống có uy tín, giàu kinh nghiệm. Với tinh thần trách
nhiệm, công tâm và khách quan, Hội đồng Chấm giải đã thống nhất
lựa chọn 12 tác phẩm xuất sắc nhất để trao giải. Trong đó, có 01 Giải
A, 2 Giải B, 3 Giải C, 6 Giải Khuyến khích.
Lễ ra mắt Bộ mới Tạp chí Đồ uống Việt Nam và Lễ trao giải Cuộc
thi viết “Ngành Đồ uống Việt Nam phát triển bền vững, hưởng ứng
kinh tế tuần hoàn” có sự đồng hành của Tổng công ty CP Bia – Rượu
- Nước giải khát Hà Nội (HABECO), Tập đoàn Tân Hiệp Phát và Công
ty CP Đầu tư và Hợp tác quốc tế. Sự kiện nhận được ý kiến đánh giá
cao của các đại biểu và bạn đọc, Tạp chí Đồ uống Việt Nam Số 1 của
Bộ Mới có hình thức đẹp, sang trọng, nội dung phong phú, bổ ích về
ngành Đồ uống Việt Nam. n
Lãnh đạo VBA và Lãnh đạo Tạp chí Đồ uống Việt Nam trao giấy chứng nhận
và hoa cho tác giả có tác phẩm đạt giải B.
On December 10, 2024, Vietnam Beverage Magazine held the launching ceremony of the New collection of Vietnam Beverage
Magazine and the Award ceremony of the Writing contest “Vietnam Beverage Industry with the sustainable development, responding
to a circular economy”.
The new identity brings the image of a modern, youthful Magazine with harmonious colors, has met the increasing needs of readers, ensured
the criteria of “Luxurious - Attractive - Practical - Effective”. Red is the color of enthusiasm (coming from the heart, passion, dedication, and
responsibility of those who work for Vietnam Beverage Magazine). Green is the color of life, of representing the responsibility of the media agency to
preserve and serve the community, for sustainable development... The impressive slogan of the Magazine is “Vietnam Beverage Magazine - Flavor
of Life”, wishing to bring the color and flavor of life to each person, each home for safety, happiness, and for the culture of Vietnamese people.
With a beautiful presentation and rich content, the New Collection, Vietnam Beverage Magazine will contribute to enhancing the elegance of
leading products and brands in the Vietnamese beverage industry, meet the needs of a large number of domestic readers and international tourists.
The content of the printed issues of the Magazine is shared on all platforms, thus the coverage is large, the number of readers is increasing, the
prestige and brand of the Magazine will be raised to the new height.
In order to reflect the picture of the beverage industry in contribution to the economic and social development of the country, especially the
journey to achieve the goals of sustainable development and to respond to a circular economy, Vietnam Beverage Magazine launched the Writing
contest “Vietnam beverage industry with the economic and social development of the country”. After 2 years of launching, the Writing contest
“Vietnam Beverage Industry with the sustainable development and responing to a circular economy” (from December 2022 to December 4,
2024), the Organizing Committee received nearly 100 entries in many genres such as articles, poems, photos, videos, drawings. With a sense of
responsibility, impartiality and objectivity, the Judging Board has unanimously selected 12 best works to award prizes. Of which, there are 01 A
Prize, 02 B Prizes, 03 C Prizes, 6 Encouragement Prizes.
31
Số 1+2+3/2025