Page 11 - Đồ uống Việt Nam
P. 11

Bầu cử Quốc hội khóa XVI vào năm 2026.
            Tình hình thế giới, khu vực và trong nước dự                In 2024, the consultation on policies, which is one of the important tasks
            báo khó khăn, thuận lợi đan xen. Đối với các         of Vietnam Beer - Alcohol - Beverage Association (VBA), was monitored and
            doanh nghiệp ngành Đồ uống của chúng ta             implemented according to the set plan, the draft Law on Special consumption tax
            sẽ vẫn tiếp tục đối mặt với nhiều khó khăn từ      (amended) is a notable task.
            trong điều kiện mới cũng như các chính sách        VBA has chaired and coordinated with the prestigious agencies to research and build
            sửa đổi và áp dụng thời gian tới với những nỗ   the Report “Assessing the impact of the draft for increase in special consumption tax
            lực và kết quả đáng khích lệ năm 2024, tôi hy   on beer” and the Report “Assessing the economic impact of the draft on the tax rate for
            vọng năm 2025, các hội viên ngành đồ uống      special consumption tax for sugary soft drinks”.
            của chúng ta sẽ tiếp tục đoàn kết, phát huy       VBA has chaired and coordinated to organize many workshops to provide comments
            vai trò của mình, chủ động, tích cực tham gia   for the draft Law. VBA participated, coordinated and shared opinions at many events and
            đóng góp trong quá trình xây dựng chính         forums related to the amendment of the Law on special consumption tax, which were
            sách liên quan đến ngành để có thể giảm          organized by agencies from the National Assembly, the Government, the ministries and
            thiểu những gánh nặng đối với sản xuất kinh     prestigious media agencies to convey the voice and message of comments from the
            doanh, kiến tạo môi trường kinh doanh minh
            bạch, thuận lợi hơn. Tiếp tục đẩy mạnh các   industry on the draft Law.
            hoạt động truyền thông, xúc tiến thương mại,     VBA has also proactively monitored and actively participated in contributing opinions
            hợp tác trong nước và quốc tế, nâng cao và      in various forms to other related policies.
            tạo dấu ấn hơn nữa vị thế của ngành đồ uống       The  communication  task  has  been  focused,  promoted  and  supported  for  the
            đặc biệt là trong văn hóa, ẩm thực du lịch và   consultation of polices through the effective and proactive communication campaigns
            sự phát triển kinh tế-xã hội, hướng tới sự phát   and programs, has closely followed the events related to polices. With the role as a
            triển xanh, bền vững trong kỷ nguyên của         mouthpiece of VBA, Vietnam Beverage Magazine has promptly reflected the Association’s
            công nghệ khoa học tiên tiến, phù hợp với xu   recommendations on policies related to the industry as well as introduced the activities of
            hướng thời đại.                                businesses, in order to spread the beautiful image of the Vietnamese Beverage industry.
               Năm 2025, với các mục tiêu quan trọng về       Member businesses are always placed at the center in the Association’s activities.
            phát triển kinh tế xã hội, tăng trưởng GDP dự   VBA has effectively operated channels to exchange and provide on time and continuously
            kiến đạt từ 6,5 - 7%. Với sự chỉ đạo của Tổng   the  information  to  member  businesses.  Leaders  of  VBA  visited  and  worked  with  a
            Bí thư, với tinh thần quyết tâm của Quốc hội,   number  of  members  in  the  three  regions  -  the  North,  the  Central  and  the  South  to
            Chính phủ, sự đồng lòng của người dân, đất    promptly record, grasp information, update new related policies and provide advice and
            nước ta sẽ đạt được các mục tiêu đề ra.       support to businesses.
               VBA và các doanh nghiệp rất mong muốn            The Beverage Subcommittee has been operating stably, professionally and deeply,
            nhận được sự quan tâm, chỉ đạo và có những    is focusing on major policies related to the Beverage industry.
            chính sách, giải pháp hỗ trợ mang tính đột       Vietnam Beverage Research Institute has also played a role in collecting, synthesizing
            phá của Quốc hội, Chính phủ cho ngành đồ       and evaluating information, statistics, international experiences, conducting additional
            uống trong thời gian tới để ngành có cơ hội     research  and  reports  to  strengthen  the  arguments  in  documents  sent  to  the  state
            phục hồi và tăng trưởng trở lại, được đóng   agencies.
            góp nhiều hơn vào các mục tiêu quan trọng
            trong kỷ nguyên mới của đất nước.                   In  2024,  VBA  received  many  delegations  of  partners  and  international  guests  to
               Để có được sự ghi nhận và vị trí của VBA    visit  and  work  with  VBA,  organized  Spring  Fairs,  seminars,  international  exhibitions,
            như hôm nay, chúng tôi xin trân trọng cảm      organized the training courses, training sessions and advanced training for staffs.
            ơn sự đồng hành tích cực từ các đối tác, tổ     VBA  organized  the  program  “Vietnam  Beverage  Industry  shares  difficulties  with
            chức hiệp hội, ngành hàng liên quan, các cơ     people in flood areas”, visited and gave gifts to people affected by the storm No. 3,
            quan báo chí, chuyên gia, nhà khoa học, đặc   along with contributions from businesses in the industry with a total expense up to tens
            biệt là sự đồng hành của các doanh nghiệp       of billion VND.
            hội viên VBA. n



                                                                                                                                 11

                                                                                                               Số 1+2+3/2025
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16